• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån utan fastanställning

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Tjena proffsen!

Jag är anställd som konsult via ett bemanningsföretag, har kommit på nu när de börjar luta mot finans/billån så kanske de inte går igenom.

Har fått bekräftat att jag är en viktig del av arbetet som jag utför och kommer fortsätta på mitt "uppdrag" som är på heltid. Jag blir inte fastanställd efter 6månader då utan kommer fortsätta via bemanningsföretaget men fortfarande vara kvar på samma arbetsplats. Med samma lön eller mer, efter löneökning.

Chansen finns att jag kommer vara kvar upp till 2-3 år på bemanningsföretaget innan jag får gå över på fastanställning på arbetsplatsen.

Så då är min fråga följande, Kan jag ansöka om billån utan säkerhet redan nu? eller kan jag fortfarande vara aktuell för finans på bilfirma med bilen som säkerhet dvs.

2,5% på UC samt 2,6% på kreddy efter 2 kreditupplysningar i juli som jag tog utan kunskapen om att de kunde vara dåligt.
Lånebelopp runt 100 000kr kommer det bli, har även kontant insatsen redo för finans.


Annan info som kanske spelar roll. Född 2000, inga anmärkningar, krediter osv. skattedeklarationen kom in nu för nån vecka sen som visar 240k inkomst 2020. (Då var jag endast deltid anställd på en butik.)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Tjena proffsen!

Jag är anställd som konsult via ett bemanningsföretag, har kommit på nu när de börjar luta mot finans/billån så kanske de inte går igenom.

Har fått bekräftat att jag är en viktig del av arbetet som jag utför och kommer fortsätta på mitt "uppdrag" som är på heltid. Jag blir inte fastanställd efter 6månader då utan kommer fortsätta via bemanningsföretaget men fortfarande vara kvar på samma arbetsplats. Med samma lön eller mer, efter löneökning.

Chansen finns att jag kommer vara kvar upp till 2-3 år på bemanningsföretaget innan jag får gå över på fastanställning på arbetsplatsen.

Så då är min fråga följande, Kan jag ansöka om billån utan säkerhet redan nu? eller kan jag fortfarande vara aktuell för finans på bilfirma med bilen som säkerhet dvs.

2,5% på UC samt 2,6% på kreddy efter 2 kreditupplysningar i juli som jag tog utan kunskapen om att de kunde vara dåligt.
Lånebelopp runt 100 000kr kommer det bli, har även kontant insatsen redo för finans.


Annan info som kanske spelar roll. Född 2000, inga anmärkningar, krediter osv. skattedeklarationen kom in nu för nån vecka sen som visar 240k inkomst 2020. (Då var jag endast deltid anställd på en butik.)

Borde inte vara några konstigheter. Något erbjudande bör du få. Testa Lendo!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Ett billån hos en bilfirma är nog inga konstigheter, vill minnas att de 2 senaste tillfällen jag köpt fordon på avbetalning har man inte frågat en enda fråga annat än "vad har du för personnummer" Antar dom går blankt på vad UC säger
 

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Ett billån hos en bilfirma är nog inga konstigheter, vill minnas att de 2 senaste tillfällen jag köpt fordon på avbetalning har man inte frågat en enda fråga annat än "vad har du för personnummer" Antar dom går blankt på vad UC säger
Lasseman levererar som vanligt, minns du vilka bolag det var? tänkte också om dem ser att jag inte är fastanställd/tillsvidare på uc lixom. har ju minst 3-4 lönespecar att visa upp annars.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Lasseman levererar som vanligt, minns du vilka bolag det var? tänkte också om dem ser att jag inte är fastanställd/tillsvidare på uc lixom. har ju minst 3-4 lönespecar att visa upp annars.
Det stämmer, däremot syftade jag på att en del inte kommer begära kompletteringar - i synnerhet inte för 100,000 SEK. Därför rekommenderar jag Lendo om du inte går på ovan förslag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Lasseman levererar som vanligt, minns du vilka bolag det var? tänkte också om dem ser att jag inte är fastanställd/tillsvidare på uc lixom. har ju minst 3-4 lönespecar att visa upp annars.

Wasa kredit respektive Santander.

Syns inget om anställningsform eller så, dom ser hur mycket du tjänade år 2020
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp